BRÄNDIN TYPOGRAFIA
Visorin markkinointimateriaalissa käytetään Montserrat-fonttiperheestä leikkauksia Light, Regular ja Medium. Montserrat Medium -fonttia käytetään pääotsikoissa ja väliotsikoissa. Hieman ohuempaa Regular-leikkausta käytetään nostoissa ja ingresseissä. Light-leikkaus on käytössä leipätekstissä.
Pääfontti
MONTSERRAT
Montserrat on Googlen fontti ja sen voi ladata maksutta käyttöön Google-fonteista.
Otsikoiden, alaotsikoiden ja nostojen fonttiväri on joko musta, tummanharmaa tai valkoinen. Pääotsikon viereen lisätään valkoisella pohjalla oranssi tehosteviiva.
PÄÄOTSIKOT, ALAOTSIKOT JA TEKSTINOSTOT
Visorin markkinointimateriaalissa Montserrat-fontista käytetään leikkauksia Light, Regular ja Medium.
Montserrat Medium -fonttia käytetään pääotsikoissa ja väliotsikoissa. Hieman ohuempaa Regular-leikkausta käytetään tekstinoistoissa ja ingresseissä.
LEIPÄTEKSTI
Montserrat on monikäyttöinen fontti. Sekä painetuissa että digitaalisissa julkaisuissa käytetään leipatekstissä aina Montserrat Light -fonttia. Leipätekstin väri on musta, tummanharmaa (# 333) tai värillisellä pohjalla valkoinen.
ASETTELU
Käytä aina ISOJA KIRJAIMIA pääotsikoissa ja linkkinappien tekstissä. Alaotsikot ja leipäteksti kirjoitetaan pienillä kirjaimilla.
TOISSIJAINEN FONTTI
Toissijaista fonttia käytetään lähinnä sisäisessä viestinnässä, kun käyttäjän tai materiaalin vastaanottajan tietokoneella ei ole käytettävissä Montserrat-fonttia. Toissijaista fonttia käytetään esimerkiksi Word-dokumenteissa ja sähköpostiallekirjoituksissa.
TOISSIJAINEN FONTTI
HELVETICA
Visorin toissijainen fontti on Helvetica, josta käytetään leikkauksia Light, Regular ja Bold. Helvetica-fonttia voi käyttää vaihtoehtona Montserrat fontille esimerkiksi sähköpostiallekirjoituksissa, Power Point -esityksissä ja Word-dokumenteissa, kun Montserrat-fonttia ei ole käytettävissä.
PÄÄ- ja VÄLIOTSIKOT
Kun Montserrat-fonttia ei ole saatavilla, käytä Helvetica Regular -fonttia otsikoissa ja nostoissa.
LEIPÄTEKSTI
Käytä Helvetica Light -leikkausta leipätekstissä.