MILTÄ VISOR NÄYTTÄÄ?
Visorin markkinointimateriaalit kuvastavat brändin henkeä: skandinaavinen design, tyylikkyys ja moderni vähäeleleinen ilme ovat tavoitteena.
Visorin materiaaleissa elementit on sijoiteltu ilmavasti ja sivut eivät ole liian täynnä elementtejä. Raikkaansävyiset, laadukkaat ja tyylikkäät kuvat tuovat ilmeeseen väriä.
GRAAFISET ELEMENTIT
Graafisina elementteinä Visorin materiaaleissä hyödynnetään oranssia vaakaviivaa sivun alaosassa ja oranssia pystyviivaa pääotsikoiden ja nostojen edessä.
TEHOSTEVIIVA
Oranssi tehosteviiva sijoitetaan ilmavasti pääotsikon tai tekstinoston vasemmalle puolelle. Oranssi viiva ylittää aina hieman tekstin tason sekä ala- että yläreunassa.
Viivan paksuus suhteutettuna tekstin kokoon on noin 1-2 mm. Viivan tulee olla visuaalisesti kevyt ja ohut elementti. Varmista myös, että et sijoita tekstiä liian lähelle pystyviivaa.
Kuvan päällä tai värillisellä pohjalla olevat otsikot kirjoitetaan valkoisilla kirjasimilla, eikä otsikoissa käytetä tehosteviivaa.
ORANSSI VAAKAVIIVA
Valkoisen tai kuvallisen sivun alareunassa voidaan käyttää kapeaa oranssia tehosteviivaa. Tehosteviiva on korkeudeltaan 1/80-osa koko sivun korkeudesta. Viiva sijoitetaan aivan sivun alalaitaan muiden elementtien, esimerkiksi kuvan päälle.
ELEMENTTIEN SIJOITTELU
Visorin materiaaleissa elementit sijoitellaan ilmavasti, jättäen tilaa tekstin ja kuvien ympärille. Kuvia käytetään runsaasti, ja niillä tuodaan väriä ja raikkautta materiaaleihin.
TEKSTIN JA LOGON SIJOITTELU
Sijoita tekstit ilmavasti jättäen tilaa otsikon ja leipäteksitin väliin. Jätä tilaa myös sivun reunoihin.
Vaakasuuntaisessa materiaalissa sijoita logo ilmavasti kunnioittaen turvarajoja ensisijaisesti sivun oikeaan alalaitaan. Logon voi tarvittaessa esimerkiksi pystysuuntaisessa materiaalissa sijoittaa myös sivun keskelle tai vasempaan alalaitaan.
KUVA JA TEKSTI
Pyri käyttämään materiaaleissa runsaasti laadukkaita kuvia. Alla esimerkkejä kuvan ja tekstin sijoittelusta.
ESIMERKKI 1
CTA-napeissa käytetään valkoista tekstiä oranssilla taustalla. Nappien teksti tulee kirjoittaa isoilla kirjaimilla. Kuvan päällä käytetään valkoista tekstiä. Tarvittaessa kuvaa voi hieman tummentaa kontrastin parantamiseksi.
ESIMERKKI 2
Kampanjamateriaaleissa voi käyttää kuvia pystysuorassa, vaakasuorassa ja neliömuodossa. Kampanjan viestiä voi korostaa sijoittamalla tekstin valkoiselle, pyöreälle taustalle.
ESIMERKKI 3
Valkoisen tekstin alle voi tarvittaessa lisätä mustan läpinäkyvän tehosteen kontrastin parantamiseksi. Kuvan alareunassa voi käyttää oranssia tehosteviivaa.
ESIMERKKI 4
Vaakamuotoinen mainos.
ESIMERKKI 5
Pystymuotoinen mainos.
ESIMERKKI 6
Neliönmuotoinen mainos, jossa käytetty Avainlippu- ja Design from Finland -symboleita.