Kempeleestä maailmalle ponnistanut kaihdinvalmistaja Suomen Visor Oy juhlii 50-vuotista historiaansa
Visorin perustajaperheen jäseniä Irma, Markku ja Juha Pulkkinen.
Suomen Visor Oy:n kaihdintehtaalla juhlittiin torstaina yrityksen 50-vuotista taivalta työntekijöille ja sidosryhmille suunnatussa tilaisuudessa.
”Visorilla on hieno kasvutarina. Vain harva 50 vuotta sitten perustettu yritys on tänä päivänä toiminnassa. Mutkiakin on matkaan mahtunut, mutta yhdessä kaikesta on selvitty. Ilman vanhempieni Ahdin ja Irman rohkeutta emme olisi tänä päivänä tässä”, kertoo Suomen Visor Oy:n toimitusjohtaja Markku Pulkkinen.
Suomen Visor Oy:n perusti Ahti Pulkkinen vuonna 1972. Aluksi yritys tunnettiin nimellä Kaihdin ja Markiisitehdas A. Pulkkinen Ky. Yrityksen tuotteisiin kuului ensimmäisten vuosikymmenten aikana laaja valikoima erilaisia aurinkosuojatuotteita.
Nykyään Visorin ainoa tuote on kankainen Visor kaihdin, joka sopii niin parveke- ja terassilasituksiin kuin ikkunoihin ja oviin. Yrityksen moderni tehdas Kempeleessä valmistaa vuodessa yli 250 000 kaihdinta kotimaahan ja vientimarkkinoille Ruotsista aina Chileen saakka.
50v-juhlia vietettiin Visorin kaihdintehtaalla Kempeleessä
Parvekejulkisivu- ja terassituotteiden myyntiin, valmistukseen ja asennukseen keskittynyt Lumon aloitti yhteistyön Visorin kanssa 2000-luvulla etsiessään tuotteisiinsa soveltuvaa kaihdinratkaisua. Yhteistyö tiivistyi niin, että vuonna 2012 Visorista tuli osa Lumon konsernia. Lumon konsernin toimitusjohtaja Jussi Kinnusen mukaan Visoria ja Lumonia ovat alusta saakka yhdistäneet perheyritystausta ja samanlaiset arvot.
“Olemme tehneet Visorin kanssa yhteistyötä jo vuodesta 2007 lähtien. Visorin matkaa yhdeksi merkittävimmistä ja innovatiivisimmista kaihdinvalmistajista kotimaassa sekä kansainvälisen liiketoiminnan kasvua on ollut hienoa seurata aitiopaikalta. Onnittelut Visorille 50 vuoden merkkipaalusta. Meillä on edessä monta menestyksekästä vuosikymmentä yhdessä", Kinnunen iloitsee.
50-vuotisen historian kunniaksi Visor lanseeraa uuden logon vuoden 2023 alusta lähtien
Toimitusjohtaja Markku Pulkkinen julkaisi Visorin uuden logon 50v-juhlassa
”Logomme on ollut käytössä 27 vuotta. 50 vuoden merkkipaalu oli meille sopiva hetki uudistua. Halusimme säilyttää logossa Visorille ominaisen pirteän oranssin värin ja aurinkoelementin, mutta samalla modernisoida ilmettämme. Viemme maailmalle skandinaavista designia, mihin uusi ilmeemme sopii mainiosti”, kertoo Brand Manager Aino Karjalainen.